En helvetesfredag

Romme i fredags....
Jobbade natt till fredag. Hem å mocka ihop med mamma. Sen åkte vi vid 12.
Gick bra upp till Romme, fick dock inte sova nåt för jag guidade mamma.
Angelica K värmde Runaway i vagn och hon såg bra ut!
Jag gick ut när det var 1 min kvar till defilering så jag slapp brottas för mycket med hästen. Allt flöt på fint ända tills första omstarten!
Då blev hon irriterad och väldigt besvärlig och stark! Och rycker ner huvudet så man tappar tyglarna... Kortare check går ej för då rycker hon sönder istället.... Jag fick kämpa allt jag kunde för att få stopp, omstart efter omstart... Så jävla irriterande. Två av omstarterna pga tekniskt fel.
Runaway förstår ju inte varför jag först släpper iväg henne och sen tar upp och vänder tillbaka. Jättearg vart hon så i den giltiga starten hoppade hon innan första sväng för hon var för laddad... Fick styra rätt i grinden för att få stopp på galoppen sen. 

Inte nog med det.

När vi skulle hem hade en vattenslang på bilen lossnat så jag fick ligga på en parkeringsficka utanför borlänge och laga bilen också i ett par timmar. Blött, mörkt, kallt. Och slangen var så jävla svår att få tillbaka. Men man blir stark när man måste... Jag fick dit den till slut och fyllde upp systemet med vatten igen och körde hem sen.... Kl 04 var vi hemma.
Åkte 20.40 från travet..
Det var skönt att sova sen kan jag lova...
Idag har jag jätteont i kroppen... Är väl en blandning av jobbig häst och jobbig bil :) 

Angående Runaway så kommer hon göra ett jävla lopp nu bara hon går felfritt.... Det tror jag... 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0