Nya rekord!! På Årjäng och Arvikatravet

Bröllop

I lördags var vi på Baldersnäs herrgård för bröllop mellan min bror Tony och Charlotte. Väldigt fint bröllop måste jag säga! har inte så många bilder i plattan....
 
Årjängstravet 12/7

Runaway var ute i ett tufft lopp I V64. Distans 2140 autostart. Hamnde i fjärde inner. Första 500 på 10, tusen meter på 13. Satt fast i trött rygg i sista sväng och slutade första utan pengar på nya fina rekordet 13,5! pulsen låg på 87 efter loppet... Fanns sparat i henne.... Sjukt å gå sån fin tid när man är i hennes klass och inte få en krona för det.... Banan i Årjäng var jättefin i helgen.
 
Arvikatravet 13/7
 
I lopp 1 red jag Biccs dignity som jag kvalade för nån vecka sen. Han öppnade bäst i från 40m tillägg och kom snabbt fram inteedje inner där jag satt till 500 kvar ungefär. Utvändige hästen tröttnade så då gick jag ut i dödens med biccs och han gick jättebra till mål som 3:a på 17,6 endast slagen av dom som stod 40m före, men det var hårt om andraplatsen. 
 
I lopp 7 startade vi Ruby Frontline som från spår 9 fick ett snällt lopp av Paw i fjärde femte inner. Satt fast hon med på upploppet men lyckades knipa 6:e platsen på nya rekordet 15,8ak. Krafter sparat där. Jättenöjd!
 
 
Sebastian har lyckats ramla och fått 4 frakturer i foten så hans sommar blir inte lika rolig längre....
 
 
 
 
Avslutar med en bild på mig och Elsa som hon kallas. förresten så kvalade Elsas syrra Carmen Lill idag på Eskilstuna. 23,5 😊 Mammas uppfödning  är det. Hon ska Starta på Mantorp nästa vecka
 
 
Johan och Elsis
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0