Fredag

Imorgon var det tänkt att åka på istrav med Runaway. Sista finslipet inför starten. Men istravet är inställt pga banan. Är ju spolad is och med dessa plusgrader på dagarna så är det inte lätt att ha banan bra tyvärr. Så nu blev det fel i matchningen så nu får vi tänkta vad vi ska ersätta istravet med. Alla banor är ju dåliga nu. Årjäng var också stängd. 
Runaway kommer anmälas till lopp den här månaden. Längtar :)

Idag har vi tömkört Notation. Han står som en stor häst när vi selar. Inge problem. Idag fick han MVG på tömkörningen. Skötte vändningen bra och gick runt på volt en gång extra innan vi vände hemåt. Johan gick framför i början men smög sen bak till mig så Notation gick ensam. Stannade honom två gånger och gick fram och låtsades rätta till utrustningen. Gick bak och sa åt honom att gå, vilket han löd direkt. Upprepade detta en gång till. Uppför backen till huset så travade vi lite och det gick lugn och fint. Stannar utanför stallet och hänger tömmarna tillbaka i selen och han står så stilla.
Allt skötte han perfekt idag. Detta va hans 4:e gång.
Lyfte alla benen sen och det var VG i betyg.

Igår gjorde jag och Ruby världens vurpa i en snödriva.
Vi var ute och tränade med Johan och Runaway. Travade på lite snabbare på ett ställe och vi låg bredvid varandra. Runaway blev rädd för nånting i diket och börjar preja ut mig och Ruby mot kanten. Ruby trampar upp i en snödriva och går omkull och jag gör en volt och landar på huvudet i snödrivan. Det gick bra! Runaway tvärnita när hon såg vad som hände. Klok häst.
Ruby hade jag kvar i tygeln så hon kom ingenstans.
Igår hade jag svag huvudvärk hela dagen. Idag har jag ont nedanför nacken. Men inget värre. 


Jag och Bella tog en ridtur sen på eftermiddan. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0