6.e plats i montéloppet

I söndags red jag Bicc's Dignity i Åmål. Det var högervarv och 1680m. Första gången jag red i högervarv, det var lite ovant bakom bilen och på upploppet, men det var väl det enda. Annars var det inte så ko0nstigt som jag trodde =) Riktigt kul!
Hursomhelst så öppnade han bra och vi låg som trea i ett utdraget fält. Första 400m på 09 och första 800m på 10!! Det blev trötta ben på upploppet men han var mitt i klungan som var efter dom två första, så han blev 6:a tillslut och tjänade 2100kr. Han har varit 3:a 5:a 6:a i sina montélopp så han tjänar ju sina slantar iaf! Fin häst att rida och hoppas man får chansen igen.
 
Jag har anmält Ruby till Kala travpark, får se imorn om vi kommer med. Monté, mest för att jag ska få rida som jag tycker är kul! Ruby är ju inte så bra i monté, än!
 
Runaway startar på söndag med Johan i vagnen. Det har ju inte gått så bra när han kört förut men han brukar iaf köra felfritt... Men han får ut och öva.... Glad för en matlapp!
 
Sommaren börjar väl ta slut och rutinerna kommer tillbaka, jag har redan jobbat 3 veckor och Johan börjar på måndag, även barnens 5 veckor långa ledighet tar slut på måndag!
 
Sebastian har blivit av med gipset iaf. Minns inte om jag skrivit det men han fick ju fyra frakturer i foten den 11/7 men tre veckor senare tog dom bort gipset!
 
Sleipner Tor
 
 
På fredag ska vi åka till Norge och titta när Nordstjärnan går premielopp! Ska bli väldigt intressant att se henne, såg henne sist i december. Hon som var mitt lilla hjärta <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0