Lovely saturday!

Härlig dag! Fint väder.

Vår selkammare har betongväggar så vi har inte fått upp krokar fören idag när jag tog tag i saken! Igår köpte jag plugg eller vad det nu heter, en borr och skruv. Lånade borrmaskinen av svärfar.
Så jag skruvade upp massa krokar att hänga huvudlag och selar på. Så slipper allt hänga på väggarna mellan selkammaren och lösdriften.
Blev riktigt bra. Ska målas där också för det är inte speciellt vackert nu.
Men har ingen färg än.

Stallet skulle jag måla också men det hann jag inte idag.
För när jag satt upp krokar så började jag rota i påsar med saker och packa upp. Oj vad många checkremmar och checkbett vi har!

Fixade stallet sen och gjorde i ordning allt. Sen red jag en sväng i skogen med engis. Det var mysigt och hon var så snäll. Vanligt tredelat bett och inget i öronen :) skönt för henne.

Det är inte lätt att komma till ett ställe och ingenting är anpassat för hästar! Men nu börjar vi få lite ordning iaf. Har två boxar (ska bli 3 så fort vi fått golvet) och vi har en lösdrift. Allt har vi gjort iordning själva.

Massa mer hagar ska det bli snart också. Har 5-6 som ska stängslas in. Så vi lär ha bete hela sommaren.

Blev pyssel med ruby och runaway ikväll när jag tog in dom. Skönt med lite egentid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0