Tisdag

Idag har Ruby och Engsättra varit på banan.

Ruby gick ilag med två andra, men i första sväng körde jag på en kon så då blev hon rädd och hoppa... Sen fick vi köra och jaga de andra, hon gick 23 sista tusen. Kom in på 26,7. Maxtempo 17,1! Så jag är nöjd med henne. Hon har inte varit på banan mer än 3-4 gånger sen hon kom till oss. Inte många innan heller :)

Sen körde jag ett till banjobb med en annan häst, Erste. Det va roligt :)

till slut så körde paw engsättra. Efter lite ändringar så körde han henne runt på 1,39. Hon har aldrig gått snabbare än 40, och inte snabbare än 44 i år. Hon gick 1400 meter i 1,35 men sen blev hon trött å saktade av så hon kom in på 39... Men jag är nöjd :) jätteroligt :)
Nu går alla hästar åt rätt håll.

Får se nu då hur det går i kommande starter för runaway o svarten... Dom startar nästa vecka. Paw kör båda :)

Bilder: bakvarv kör jag Ruby. Rätvarv kör jag erste. Och den ensamma tjocka hästen är engis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0