Vilken stjärnhäst

Vilken kämpe jag har.

Kom iväg sent idag. Så sent så jag var där när lopp 1 gick och jag skulle ut i 3.
Mådde illa och skakade av stress.

Fick hjälp att plocka av täcken och lindor medans jag hämtade nr voljlock å betalade.
Medans jag bytte ut 24 brodd till isbrodd så sadlade Maria min häst så han blev klar.
Rätt ut i loppet sen, utan att ha värmt och känt på isbrodden.
Konstigt det här tyckte Svarten och hoppade i första sväng å alla passerade å jag kände för att dö typ. Fy fan. Men efter svängen ställde han sig och jag red med. Kom ikapp ganska fort ändå (han gick som satan) och i sista svängen rundade vi samtliga utom två som var en bit före övriga. Tog in på dom hela upploppet.
Så det blev en fin 3:e plats på 21,5 på isbana! Glömde även spö och glasögon...

Hade jag fått värmt han riktigt och han fått trava in sig med isbrodd så hade vi vunnit. Utan att skryta alltså.
Så bra var han efter galoppen.. Synd för jag fick andra ytter innan han felade.

Jävligt nöjd med min häst. Nu vill vi bara ut i riktiga lopp!

TACK pappa som körde! Och tack alla som hjälpte mig idag.

Just det: inte en suck efter loppet som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0