Torsdag - Hästträning

Idag har jag först varit hos Mahony. Jag och Jenny var ute och körde. Jag hade G.Man en treårig hingst.

Sen gick jag hem och stekte pannkakor till oss, visade barnen hur man vänder genom att kasta dom i luften :)
Mycket gott tyckte alla...!

Efter vi ätit tog jag ut black Illusion, vi tog oss knappt ned för backen. Blank is med snö på. Fick gå på åkrarna tills vi kom upp till den andra vägen, då travade vi. Skrittar man så samlas det snö under hovarna, som alla vet. Men håller man travet brukar det gå bra. Det gjorde det för oss. Idag red vi i lite snabbare tempo.
På hemvägen travade vi hela tiden, även där vi knappt kunde gå förut och det gick bra utan att halka!
När jag kom hem fick jag fixa en sko som var nästan lös bak. Några söm hade åkt ur så jag slog i nya.

Lindade alla ben idag och slängde på bot täcket. Känns som gamle mannen (8 år) kan behöva det ibland.

Imorn ska jag köra engsättra. Inte snabbt än, hon ska gå långsamt nu veckan ut, sen kan hon börja gå snabbt igen.

Så fort vi får bilen så ska vi åka till Rickard och hälsa på.
Bäst å ta med transporten för man vet aldrig vad som händer när man är där.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0