Resultat Jarlsberg

Fantastiska häst!

Men han skrämde mig i början. I defileringen va han skitsur, i provstarten kasta han sig i galopp, sen tvärnita han efter svängen. Veterinären kom såklart så jag gjorde ny provstart och då var han inte lika laddad så då gick det bra.
Från start kände jag att han laddade, men jag höll emot allt jag kunde för att inte få galopp i svängen (som jag fick i provstarten). Dom öppna på 13, varva på 16. En efter en sprang om oss men vi hade inte lika bråttom utan i sista sväng började vi leta oss fram mellan hästar och sicksacka oss ut och han gick som en kanon till fjärdeplatsen, samma tid som 3:an. Skit nöjd. Nytt montérekord gick han 18,1. Förra rekordet va 18,9 på sommarskor.

Form har han. Var otroligt laddad när jag sadlade av för vägning och sparkade med frambenet och ville absolut inte stå still.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0