Lördag

Idag har Johan tydligen tagit ledigt från allt. Så jag har varit ute hela dan nu till 14 och fixat allting med hästarna.
Kört engsättra och idag satte jag crescendo och faan vilken skillnad. Kunde reglera tempot precis som jag ville och hon pullade ingenting.
Nöjd! Hon kändes även finare än sist jag körde. Hon drog en repa på 1.52 i klockrent trav här hemma på vägen.
Hon har ju varit ifrån en stund och inte gått mycket snabbt. Även haft lite slem i halsen och vilat en del i vinter. Men nu kör vi igen 3-4 dagar i veckan.

Hann inte köra nån mer för Johan ska ju på fest mitt på dan så då får jag va inne hos izabella :) tänker inte följa med på nåt kalas ändå för det lär bara vara jag som är nykter och jag har ju Bella med mej. Nej då är jag hellre hemma.
Ingen lust att va ute nåt mer idag heller för det blåser och är tråkigt.
Friserade öronen på engis. Fick så klart bremsa henne. Annars får man inte röra öronen.

Bilder från idag:


Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Det är härligt när man hittar något som fungerar :)

2013-04-06 @ 20:44:55
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0