Ridit två svarta...

Imorse kl 8.15 började jag sadla på svarten för att rida honom upp till banan. Tog ca en halvtimme enligt Johan...
Svarten är sååå seg och jag får knappt fart på honom...
Men så fort vi kom upp till banan piggna han till... Tog ett bakvarv med honom sen ställde jag honom i en box och satte på gamascher (skydd på bakbenen), samt kortade stiglädren.
 
Red ett 2140 meters jobb på 1,26. Nöjd!


Så nu är han anmäld till montékval på lördag, hoppas jag blev uppsatt nu då ;)
 
Red hem honom igen och då gick det dubbelt så fort!
 
Gjorde lite ärenden sen, bla annat köpte dessa skor på Rusta :) 99 kr!
 
En ny sadelgjord till utprovning blev också med hem.
 
När jag kom hem försökte jag lära Izabella cykla utan stödhjul. Gick inge bra =)
 
Sebastian blev sjuk å fick feber så honom fick vi ge en alvedon supp och lägga kl 16.30 redan och han sover än!
Engsättra fick sig ett dressyrpass. Provlopp för henne på onsdag!
(dags för frisering där ser jag... både häst å ryttare kanske)
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Var på travet och skulle titta när våran 2-åring skulle springa premie och fick chansen att titta på montehästarna.. Fy fan vad snabbt det går!!! Så coolt det såg ut! Ser satans jobbigt ut och obekvämt? Du är duktig du Jenny!! Lycka till på nästa lopp:)

2012-09-04 @ 08:54:56
URL: http://Skrutta.blogg.se
Postat av: christoffer

gör fina bilder :) vem är svarten nytfiken? :) jag ska inte flytta så långt, ska tyvärr fortsätta bo i lägenhet men men :)

2012-09-04 @ 09:06:45
URL: http://perlepojken.blogg.se
Postat av: Petra

Jajemän, 25 laxar;) det är kul så länge det går bra!! :)

2012-09-04 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0