På väg hem....

Var framme i Örebro i god tid. 19.15 ca.
Fick ta ur en vikt då jag vägde 66,3 och det va för mycket.

Värmningen var sådär. Lite rullig tyckte jag så jag värmde på rejält med två provstarter. Andra kändes okej igen. Men i provstarten till loppet så rullade han över i galopp helt oväntat. I början skitfin, sen rullning, galopp.

I volten gick det bra. Var en häst som hoppade runt och bråkade lite och gick i staketet en gång.
Starten va seg, som vanligt. Tänkte att detta går kanske ändå. Men när vi närmade oss svängen så rullade han igen å tog några galoppsteg men jag va beredd och styrde ut och red av banan. Hade aldrig gått. Sen om han har ont nånstans så ska jag inte tvinga honom.
Så nu får det bli veterinär koll.
Märkligt tycker jag då jag inte märkt nåt förut.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Men vad tråkigt :( ,han är kanske bara trött

2012-11-10 @ 15:14:33
URL: http://horsesinmygarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0