Måndag

Måndag morgon och när jag vaknade hade jag fått ett sms av Rickard. Det stod: Hej Caspadia stoföl kl fem.

Jag skyndade mig att väcka Johan och sen ringde jag Margareta (hon och mamma som äger fölet) och berättade och sen mamma...!

Gud va fin hon är alltså... Stjärna i pannan och vitt på benen...

Har helt glömt bort att Engsättra ska starta... Måste gå ut och packa och sätta fart nu! Har bara suttit och laddat upp bilder och beundrat fölisen.



Angående Engsättra nu då.
Hon har blivit helt förjävlig rent ut sagt... När man ska borsta henne så blir hon helt galen. Stegrar, bits, sparkar både med fram och bakbenen... När selen är på är hon snäll, likaså när man tränar. Då är hon underbar!
Men sen igårkväll när jag skulle linda benen på henne så fick jag ha hjälm och stå på 3 olika ställen!! Samt ge henne mat under tiden! Inte fan hjälpte nåt. Helt totalt galen!

Mmm.. Lindade ben har hon ju haft 100 gånger... Men så imorse när Johan kom till stallet så hade hon lyckats ta av sig en linda bak och en fram. Hur ofta händer sånt liksom? Samt att täcket var nästan avdraget.
Vad har det tagit åt hästen??'

Och denna ska jag starta ikväll. Är förberedd på en diskning faktiskt. Så som hon beter sig så tror jag aldrig att hon klarar sköta sig i ett lopp och trava..

Jaja, det får bli som det blir. Dagens höjdpunkt kommer ändå att vara lilla Carmen Lill!


Bilder på engsättras beteende:

Kommentarer
Postat av: Anonym

ju mer tävlade o tränade de blir, ju mer taggade, helt normalt ju.

2012-05-21 @ 14:13:46
Postat av: Dedde

Det är nog inte så kul och fixa vid huvudet om hon bits o sparkas, hoppas de går över snart.

2012-05-23 @ 15:05:07
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0