Årets sista istrav

Idag red jag Basnäs Bagera! Verkligen rolig häst att rida. Fin i travet och travsäker hela vägen.
Kallblodet i vårat lopp var struken så vi flyttades fram till 1140 meter!
Det blev en omstart som berodde på hästen med spår 5 som kasta sig ut i mitt springspår när vi vände upp så det blev tvärnit på min häst och jag åkte fram på halsen.
Andra försöket blev det också att den hästen kom för långt ut så jag var nästan vid staketet men denna starten gick iväg och vi fick först andra ytter vilket blev dödens redan i första sväng. Full gas på alla hästar och i sista sväng kom jag in som 3a tror jag. Men dom kom snabbt bakifrån och det blev en 5:e plats. Camilla snodde min fjärdeplats precis vid målgång :)
Dom vann på 17,2 tror jag och min häst gick 19,3.

Det har varit roligt att få rida Bagera i tre istrav i år! Tack så mycket! Väldigt trevlig häst att rida!

Nu laddas det med cider och kl 19 blir det istravsgala!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0