B-lopp i Arvika

Idag drog vi iväg tidigt till Arvika. Dags för b-lopp!

Jag fick rida fina Bend Over. En häst jag gillade skarpt. Han verkade så snäll och han gjorde så gott han kunde!

Det blev 3 omstarter. I fjärde starten kom vi iväg. Kröp ner invändigt direkt men sen när vi var ikapp så chansade jag på andraspår. Fick då en bredvid mig som tydligen också gick ut i andra, så jag fick tredjespår. Kom inte förbi henne så jag gick ner i rygg på henne istället. Han kämpade så länge han orkade men vi tog inte ikapp utan slutade första utan pengar. Men han gick ändå en skaplig tid för att vara första starten sen oktober, och han försökte verkligen. Men han behöver nog lite mer lopp i kroppen kanske. Och så hade vi ju 60 meters tillägg, på en 800 metersbana. Så han tyckte inte det var så roligt att starta så långt bak och alla redan var så långt före!

men det var skitkul att rida, och jag hoppas jag får chansen igen med denna goa häst!

Tihi hade turen att få ett rosa hjälmöverdrag idag!


Kommentarer
Postat av: Marika

Jätte snyggt hjälmöverdrag :-)

2012-06-02 @ 21:49:57
Postat av: Sandra

Varför får man tilläggsmeter? :S

2012-06-03 @ 02:15:39
URL: http://ingenlattemamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ahaa, då förstår jag! Vad gör ni i sommar? :)

2012-06-03 @ 12:40:05
URL: http://ingenlattemamma.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Tjenna ! Det är klart att du ska rida honom igen om du vill ,jag är gör nöjd över att det gick enligt min plan i går, men lite mera intervaller och flera lopp så ska det nog gå bra fram över, har bara varit lite försiktig med hans bak knän ,så nu ska jag våga kräva mera av honom. Ha det gött vännen / Lisbeth

2012-06-03 @ 14:17:37
URL: http://horsesinmygarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0