Måndag

Har varit ute i stallet och skulle byta skor bak på frilla, till nya ridskor. Istället för dom blankslitna gamla. Men så ändra jag mig. Tänker prova barfota runt om imorn. Hon har så långa och bra hovar. Testade ju med skor sist och det gick inte bra. Fin i travet dock. Kommer titta noga i värmningen, är jag inte nöjd med travet så åker bakskorna dit igen. Hoppas kusken värmen i god tid bara så jag hinner. Engsättra är med i listan till momarken nästa tisdag. Men den hästen är så seg för tillfället. Inte spring villig alls. Växtperiod? Värmen? Imorn väntar jag spänt på anmälningslistorna till Åmål och hoppas jag får rida där!! Kan ju meddela att går frilla dåligt imorn så kommer hon flytta härifrån nåt år. Eller några år :) Hon ska få komma på bete å bara ha semester tills jag plockar hem henne igen. 1 eller 2 år. Det märks. Hon kommer ha det bra iallafall och ska slippa tävlandet och tränandet. Men när jag kommer och hämtar hem henne, då är hennes sista dagar i frihet räknade....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0