Hejsan

Hej.
Nu har jag skrivit lite inlägg här under som ni kan läsa. Lägger dom i varsin kategori ifall man vill kolla i en sån senare... Mest för min egen skull kanske..

Idag har vi tränat Donnie, Engsättra och Frilla.... Johan körde Eng åt mig medans jag gjorde middan :P
Sen var vi i Årjäng och hämtade foder till hästarna samt handlade mat till oss :) Pengarna går fort nu kan jag lova :)

Längtar som bara den efter istravet till helgen... Ska bli spännande att se hur hästarna sköter sig, och om man återigen ska behöva skämmas över hästar som inte uppför sig.
Minns förra istravet när Linde Ricka galopperade typ 8 gånger i sitt lopp, resten av loppen fick jag stryka henne  pga transportvägran. Okej, ett godkänt gick hon, på 47,7.
Och Frilla som gjorde kanonstarter och låg bra till och såg ut att ha det mesta under kontroll, och sen helt oväntat slängde sig i galopp.
Nu har ju hon varit kanonfin när jag ridit snabbt på banan. Men nu kommer sulkyn tillbaka så vi får se vad hon tycker om det.
Har redan spanat in ett montékval åt henne... För jag misstänker att med sulky vill hon inte springa... Men men det vet vi på lördag det.

Sen har ni väl säkert hört att länsstyrelsen fått in en anmälan om att vi inte har stall, eller ligghall eller nånting som hästarna kan gå in under/i.
och det vet ju alla som läser min blogg, att det har vi. Vad annars är det jag mockar varje dag? Varför annars ska man ta ut/in? Ni har väl sett bilder...
Iallafall så skrevs anmälan av direkt. Den lät inte ens trovärdig.


Lite bilder...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0