Måndag kväll

Måndag kväll...


Idag har jag tagit en ridtur med Frilla. Hon har ju flyttat ner hit nu. (och treåringarna upp dit...) Så hon va på bråkhumör och drog iväg med mej när jag tog ut henne ur hagen. Tappa henne såklart så hon sprang runt men sen fick ja henne. Drog igen men nu hade jag bättre tag och var beredd så nu klara hon inte slita sig. Jävla kallblod.

Jaja vi red en tur i skogen iaf.

Mockade 4 boxar o gjorde klart. Hann äen göra en tacopaj som vi åt. Allting va klart före kl 13.15 ungefär =)

Nu jobbar johan och jag ska snart äte lite smörgåsar med makrill samt smaka på min äppelpaj som jag gjort.

Sitter här och hoppas på fler uppsittningar i istraven (dock inte arvika till helgen för jag jobbar då). Va verkligen kul att "tävla" igen!

Nästa istrav är den 3 mars och då startar Engsättra igen.


Travfesten

Lördag kväll var det prisutdelning med mat & dans i Blomskog. Engsättra hade turen och fick sista priset i sitt lopp. En superfin lädergrimma!! Fjärde lädergrimman mina hästar fixar =)

Det var en trevlig kväll. Ägarna till hästen jag vann med fick ett täcke.

Fick även reda på vem som blev årets amatör på travgalan Årjäng/Färjestad.

Årets Amatör: BJARNE ALBINSSON
67 år gammal gör Bjarne sitt livs bästa år som kusk och kör in nästan en halv miljon kronor. En stor del av detta kammades hem i det största loppet i Sverige som en amatör kan vinna, K.G. Bertmarks minneslopp. Han körde då ett perfekt lopp med Gunnar Anderssons Elstar Pride. Grattis Bjarne!!!


Text & foto: arjangstravet.se


Här är lite bilder från travfesten i Blomskog:



Engsättra har numera en hel drös med grimmor... Hihi...

Dom samlar på sig täcken och grimmor minsann =) Mycket är ärvt från andra hästar men dom har fått en del nya saker också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0