Veckans ämne

Hur gör ni för att förebygga skador, ex i ben osv....

Är med i gruppen travbloggar på Facebook....

----------------------------------------------

Ja du... Förr så var jag mycket mer noga än jag är nu. Med Frilla tex. Men som ni vet så var det inget som hjälpte på henne. Halt ändå varenda gång hos veterinären.

Vet inte var jag ska börja riktigt. Ser att andra skrivit om hur dom tränar.
Hemma så har vi bara bra vägar, inga som blir hårda som en del grusvägar kan bli. Mycket backar, nästan i varenda pass. Mjuk sträcka att köra lite fortare på. Men jag kör aldrig mina hästar trötta i träning. Dom ska alltid ha krafter kvar. Har hellre en häst som hoppar och är pigg när vi kommer hem än en som är trött. Det ska va kul att träna.

Efter hårdare jobb så lindar jag benen. Har ofta liniment under. Lite speedway får dom ibland, men inte under lindorna då...
Back on track använder jag också.
Efter vanliga träningspass gör jag ingenting.
Streching ibland. Massage får dom ibland.


Annars tror jag mycket på att skritta eller jogga dom för att mjuka upp. Gå ute i hagen så dom får röra sig mycket.

Blodcirkulationen måste hållas igång i benen och hela kroppen. Och det görs den bäst av rörelse.


Engsättra har aldrig varit halt, aldrig sjuk, ingenting. Hon går på lösdrift och trivs med det.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Hon gick på Metacam en period.

2012-12-27 @ 12:38:28
Postat av: Jenny

Ja, hon hade växtvärk, och det är ingen sjukdom.

2012-12-27 @ 12:46:23
Postat av: Lisa

Ont i musklerna vad jag kan läsa i bloggen.

2012-12-27 @ 12:51:13
Postat av: J

Mm men de va växtvärk kom vi fram till. Och fick metacam ifall att. Enda gången de varit nånting med henne också.

2012-12-27 @ 15:12:48
Postat av: Johan

Lisa eller vad du nu heter--> Vart vill du komma?

2012-12-27 @ 17:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0