Prinsessan

Idag skulle vi testa prinsessan i vagn igen, men pga vädret och alla traktorer som plogade (mötte 6 stycken under min tur med Svarten), så kom vi fram till att bara sätta dit vagnen och låta henne stå med den en stund hemma. Först blev hon nervös när hon såg vagnen. Jag satte mig i baklänges å krångla å flytta vagnen lite och det gick bra.
Hon har verkligen blivit lugn och snäll när man selar på. Förut slet hon sig loss varenda gång. Ryckte sönder grimmor, krokar, grimskaft...
Men inte nu längre.

När hon haft vagnen ett tag så hämtade jag min sadel och la på. Hon fick gå med den ett tag, inga problem. Så testade jag att hänga mig i sadeln, sen sätta i foten och dra mig upp och hänga mig över ryggen på henne medans Johan gick runt med henne. Inga problem, lugn och fin. gick av och sedan hängde mig på igen några gånger och skakade i stigbyglarna, klappade henne på magen, rumpan å halsen medans jag hängde. Stod bredvid henne och höll i sadeln och hoppade upp och ner och väsnades och skakade i sadeln.
Allt detta utan problem!

Sen gosade vi och hon höll huvudet i min famn.

Fick lyfta alla hennes ben häromdagen och greja med hovarna. Det kunde man bara glömma för några veckor sen!!

Hon börjar nog bli lugn och trygg... Nu känner hon ju oss...
Det löser sig nog detta. Om hon får lite tid...


Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vad roligt att det går frammåt :) det kommer säkert gå bra med henne efter allt erat arbete :)

Sv: Jag ska anmäla till 2 sulkylopp på Åby den 17:e, kommer hon inte med där anmäler jag till Färjestad, men ena loppet på Åby är p21 och hon har inte startat sen September, så det är ju ganska troligt att vi kommer med, de loppet blir dock i 2:a hand, anmäler till ett stolopp i 1:a :)

2012-12-29 @ 23:05:59
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Marika

Vad kul att det börjar ordna sig med henne:-)
Hon är så fin ;-)

2012-12-30 @ 00:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0