Handlat lite nytt

I fredags var vi i Karlstad en snabbis så jag fick handla lite nödvändiga saker.
Det blev ett par montebyxor från finn tack. Hade bara Wahlsténs förut.
Sen ett finn tack halstäcke i fleece.
Vidare mot hööks och där provade jag ett par vinterridstövlar som jag tittat ut på internet.
Snacka om besviken när stövlarna var så obekväma! Nej det var bara leta annat. Ville ha stövlar men hittade inga sköna. Ska ha dom i lopp!
Till slut blev det ett par ullfodrade jodphurs i äkta skinn. 449kr tror jag.
En storlek större än normalt, det ska man ha på vintern.
På hööks fann jag även vantar, krokar å täckeshängare.
På en annan affär blev det thermoleggings. Bella fick en ritbok på hööks...!

Kommer nu att göra en utvärdering på sakerna jag testat.

Vinterskorna: jag gillar ju jodphurs. Och dessa var faktiskt varma! Och inte den där tjocka klumpiga sulan som är på en del vinterskor! Så jag är jättenöjd. Kan rekommenderas.

Vantarna: snygg färg, reflexer på. Fleece inuti! Sköna och smidiga att rida med. Så jag är nöjd. Men däremot tror jag inte dom är varma i -20.
Men idag i -8 var dom okej.

Halstäcket: satt bra. Håller tätt så det blir varmt och skönt för hästen.

Thermoleggings: dom var sköna att ha på sig. Sen om dom är varma återstår att se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0