Engis engis

Ett rivmärke hittade jag igår på engis ben! Blödde en del igår! Var livrädd att de skulle bli som med andra sår på benen, att hela benet svullnar! Men jag klarade förebygga detta genom tvätt och sen på med en sorbact och en engångslinda. Och självklart fick hon gå ute på natten så hon får röra sig och hålla igång blodcirkulationen i benet.
Hon går för det mesta ute dygnet runt nu. Jag brukar ta in henne om det regnar, om hon ska till banan så sover hon inne natten före. Vid start 2 dagar före. Är det skit varmt ute på dagen så får hon komma in och va ute på natten istället. Ja det är väl det. Annars tycker jag dom gott kan gå ute i friska luften!
Tillbaka till benet nu då. Det är nog ett sår från nån buske eller nåt. Rätt långt sår... Men inte det minsta svullen och inte varm eller nånting så det är skönt!!! Hon är en hård häst min engis :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0