Lördag

Det kom ingen hovslagare i torsdags. Bilen gick sönder. Så han kommer till veckan.

Men jag satte på Frilla en sko själv igår. Johan tränade Ricka igår också.

Idag tog vi ut Ricka och Frilla på en lugn tur. Kul att kunna köra Frillan igen efter allt krångel med halthet och hovbölder...

Vi har fixat och grejat en del där ute nu. Min andra vagn är ju klar nu. Jag har målat den, satt på däck och en sadel. Så nu ska den gå att användas. Sen har Johan köpt ett nytt däck till rockarden så nu är den lagad också. Så nu har vi 4 brukbara vagnar där hemma och två som står. Den ena är trasig och den andra har jag sålt. Sen har vi grejat med lite annat som jag inte kommer på nu. Haha

Caspadia verkar tycka det är skönt att vara hemma. Hon går ute i vattnet och äter gräs under vatten... Det bubblar när hon går omkring med mulen under vattnet. Frilla gör likadant.





Izabella hjälper mej att måla


Frilla och Caspadia ute i sjön


Utsikt från nedersta delen av hagen. Här gick vi i när vi skulle simma i somras, jag och Frilla

Vagnen färdig :) Ska bara måla lite svart på den sådet finns nåt som bryter. Och kanske på med ett stänkskydd


Här är min ständige följeslagare i stallet =) Och på alla andra ställen också :)



Ricka har fått sig ett nytt pannband =)


Nu har alla hästar pannband. Ricka var den enda som inte hade. Sen spar jag hästarnas pannband när/om dom flyttar! Caspadias huvudlag hänger inte här eftersom hon har pensionerat sig =)


Skorna som väntar på att hovslagaren ska komma...


Frilla väntar på att jag ska hoppa i vagnen och dra iväg...


Träning.


Tog en runda på åkern också



Här är Selma :) Som hon kallades innan hon kom hit :) Hihi. Ricka är det då för er som inte ser det.


Kommentarer
Postat av: Johan

Ricka tränar på bra nu tycker jag :) Ska bli intressant att köra henne i provloppet om jag hinner upp i tid :)

2011-09-25 @ 09:42:33
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0