Loppet igår

Red ju lopp igår första gången på 1 år.

Trodde det skulle bli lättare med längre stigläder eftersom jag inte är så tränad nu men det kan jag inte påstå att det blev lättare. Mer ostabilt och vingligt kan jag säga. Så det va ju synd.

Nervös häst, fick bli ledd ut i banan. Men han va värst i värmningen och så. Men i voltningen va han lite trög att få runt men vi kom iväg och jag tog rygg på 1:an som jag fått order om. Låg med fint och kändes skitbra. Men i andra sväng blev det tempoökning och han snubbla till med bakbenet och rulla över i galopp. Tappa ju allt på det och red efter fältet. Kom in som 7:a på 23,1g tror jag. Så inga pengar!

men men.... Bara träna på och rida igen. Kanske dyker upp nåt mer lopp.




Imorn kommer en spekulant och tittar på Blackie. Avelsmärr ska hon bli isf! Blir nog bra för henne det.



Nu ska jag och Izabella gå upp på marknaden. Åka lite karuseller och handla! Mysigt, bara jag och min dotter!


Bilder kommer nån dag.... Har ju inget internet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0