Linde Ricka

Haft lite otur nu med Ricka på slutet.
Provlopp - struken pga halt.
Sen när hon inte va halt längre så fastna hennes sko i åkern, jag och Frilla hittade den senare.
Sen när jag fått på skon så trampa hon av den idag när jag red. Och nu skiter jag i att sätta på den igen och ber nån som verkligen är bra på att sko om hjälp. Han som skodde sist ville inte sätta på 1:or trots att jag sa att hon gått bäst med dom och att hon bara trampar av sig 2:or. Men han satte på tvåorna ändå för han våga inte verka ner mer. Så nu är det som det är.

Och inte bara det. Idag när jag ledde henne hem efter hon tappat skon så fick hon fnatt och slet sig och sprang hem före mig så magareta trodde jag ramlat av när hästen kom springande hem utan mig och med tygeln runt ena benet!

Så nu är jag bara irriterad och vet inte vad jag ska göra riktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0