Söndag 20/11

Först vill jag börja med att säga att jag älskar att det är flera plusgrader och inte massa snö och fruset vatten ute och halka m.m.

Engsättra har ingen vinterpäls. Frillla har lite men inte som förra vintern. Härligt!



Idag var jag och Johan ute med Engsättra och Frilla. Jag red Frilla.
Engsättra var lite överladdad och försökte slå en gång. Och väldigt ivrig, gick med huvudet högt och lyfte benen skithögt och bara var jobbig. Men Johan körde 1,1 mil med henne och jag red 6 km med Frilla. Jag kunde inte följa med lika långt för Frilla hade inga skor då. Engisen lugnade sig faktiskt när hon fick springa ett tag. Men ska sluta med Hippo Champ till henne. Hon blev sån här efter att jag började blanda ut Basic med Champ.

Hovslagaren kom idag och verkade Caspadia, skodde Donnie, Frilla & Blackie.
Donnie verkade väldigt ovan med att bli skodd och ville inte riktigt samarbeta.
Sen kom han till Frilla, 6 år gammal, skodd hundra gånger. Hon vägra lyfta på benen hon. Stön!

Efter skoingen så åkte vi och hämtade hem barnen. Sebastian hade varit besvärlig på em. Men han va nog trött och saknade mamma & pappa <3
Bella var också trött och grinig men vi fick med henne hem till slut. Barnen var glada igen när dom kom hem och lekte lite innan dom la sig för kvällen.


Jag själv har varit lite... ja va ska man säga.... inte glad. Nästan lite deppig idag. Men det är inget vi går in på nu....


Bild på mig och Engsättra igår


Engsättra idag


Andra bilder från idag (klicka för större)

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0