Snabbjobb

Idag var vi ju uppe med Frilla och Eng. Skulle rida Frilla ihop med Engsättra men det gick inte så bra. Frilla ville springa fortare än vad Engisen kunde så vi låg en bit före hela tiden.
Frilla var ren och fin och sprang på av egen vilja hela tiden. Väldigt duktig tycker jag.
Efter ett varv körde jag av och skrittade sen in i stallet. Tog emot Engsättra som hade sprungit 2140 meter på ett bra sätt. Va nere i 1,40 tid flera gånger och hon gick under sin kvaltid så måndagens uppgift borde inte vara omöjlig.
Roligt också att hon springer utan skydd! Det gillas.

Pga av min otränade kropp och att jag ville se Frilla från sidan så gick jag bort till Sara som jag såg var inne på banan. Fråga om hon kunde ta ett varv i den farten som Frilla själv ville.
Så hon hoppa upp och red iväg. Gick iväg väldigt snabbt som vanligt, lat i stallsvängen som vanligt. Men sen bar det iväg. 32 sista 500 och 30 över upploppet. Jävlar va hon sprang, och fint och bra också!

Så jag är skitnöjd idag!!

Hoppas tjejerna sköter sig lika bra på torsdag och måndag nu då.

Bilder:


Sara och Frilla
Tilläggas: Detta var endast 3e gången nån rider henne på banan. Så det är inte illa tider tycker jag för att inte sprungit många snabbjobb under sadel.





Nu vet jag iaf att hon kan springa om hon vill. Sköter hon sig inte på Örebro så är det sulkyn som är felet. Hon har helt enkelt tröttnat. Då blir det montékval och försöka sig på en karriär som montéhäst istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0