Sättrans Stuteri

Stallet är fixat och klart! Skönt! Kan man slappa med gott samvete. Sebastian ligger i sitt gym och rullar omkring... Izabella la sig och vilade en stund. Johan jobbar idag. Men han slutar tidigt. 15.30.

Pratade med Rickas ägare idag. Hon ska åka hem nu under helgen. Blir kanske ridhäst av henne. Men han skulle kanske testa henne lite själv och se. Så får han avgöra om det är nånting att fortsätta träna eller om hon ska byta karriär =) Min lilla Linde Ricka. Kommer sakna henne. Så snäll och mysig men ändå så stöning och en liten smitare ibland. Men hon har aldrig gjort nånting för att vara elak. Världens snällaste att köra och rida.
Men jag har kört fast med henne. Gnistan saknas tycker jag. Kanske nån annan får fart på henne?
Den 26 juni 2010 kom hon hit. Rickard körde hit henne åt mig. Verkligen snällt.
Kan verkligen rekommendera Sättrans Stuteri.
Både att köpa häst av eller lämna ston för betäckning. Trevliga människor, fina hästar, fin gård! Han har några hästar till salu, ettåringar. Jag köpte ju G.G.Frilla av honom och ni ser ju vilken snygg häst hon är!
Hingstarna han har för betäckning är S:t Göran och Gentleman och nästa år kommer det nån ny tror jag. Om jag inte är helt ute och cyklar så skulle kallblodshingsten Keik Jo komma dit. Rätta mig om jag har fel =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0