Lördag 12 november 2011

Jaaa... Vad ska man säga om dagen idag?


Har iallafall spolat bort den värsta leran från det rosa täcket. Tvättmaskinen nästa!

Sen har jag dragit om tråden i hagen. Höjt den översta tråden. Hoppas inte hon hoppar nu. Synd det inte går att få dit ström i staketet....



Sen har vi ju tränat hästar. Var lite idioti innan vi kom iväg. Donnie smet när jag tog ut Frilla, sen slet sig Frilla när Donnie gick i hagen igen så hon sprang runt på stallbacken och gjorde glidmärken i gräset...
Sen när vi tog in hästarna så hade Blackie vrängt runt sitt täcke runt halsen och stog på det på nåt sätt... Tur det inte var jag som satte dit täcket :)
Och inte nog med det. När jag lossade alla spännen på Engsättras täcke och började dra så blev hon idiot och nästan satte sig ner i boxen. Då hade båda hennes bensnören trasslat in sig i svansen. Inte lite heller!
Fick loss bensnörena till slut med svansen är ju som svinto nu. Vet inte vad hästarna pysslar med längre, dom bara härjar runt och smiter och slåss med varann och springer runt och fjantar sig.

Barnen då. Dom har varit som vanligt. Izabella har bråka lite med Sebastian. Han låg på mage och hon knuffade tillbaka honom på rygg så han slog i huvudet. Men han blev inte ledsen!


Izabella ville att vi skulle mysa med godis i soffan när Johan kom hem <3



Nu blir det en dusch sen sängen. Imorn ska jag jobba och Johan med. Men först ska jag försöka hinna ut med Engsättra!


Kommentarer
Postat av: Petra

Går det inte att koppla på ett bilaggregat då? Det hade vi i vår sommarhage, funkade prima ;)

2011-11-12 @ 23:25:13
URL: http://skrutta.blogg.se/
Postat av: Marika

haha dina hästars dag hör jag =D

2011-11-13 @ 14:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0