Lördag

Hejsan.

Ikväll har jag jobbat så det har inte hänt så himla mycket idag.

Johan tog alla hästar idag på morgonen så jag sov till 8.30! Inte ofta! Annars är jag i stallet varje morgon nästan. Iallafall nåt av dem.

Donnie har tränat idag. Sen skule Engsättra ut men hon va halt. Så vi undersökte henne och såg att ena framskon va halvt avtrampad och en sten hade kilat sig in under skon bak i trakten, en stor sten. Och det va inte på den sidan skon va sned på utan den andra. Så jag drog bort skon och fick även bort stenen då. Sen när jag tog ut henne va hon haltfri, så det va lätt fixat. Hade inga skor att sätta på henne så träningen uteblev idag.
Hoppas nu att det inte blir en hovböld av detta. Men det går nog bra hoppas jag.

Men nu däremot finns det skor, så imorn ska skon på och hästen ska joggas 9 km.
Detta måste fixas innan kl 10 då Johan åker och jobbar.

Så nu ska jag sova så jag orkar upp imorn och fixa detta.


Sova trodde jag. Har en klarvaken Sebastian. Han har väl sovit hela eftermiddan när inte jag varit hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0