Jobbat idag

Idag har jag jobbat 7-12.15. Sen när jag kom hem så var det lunchdags för Sebastian.
Sen hämtade jag Engsättra så tog vi med henne upp till det andra stallet där vi har gången. Hon var väldigt ivrig, jag och Johan fick hålla henne i varsin sida. Bråttom :)
När jag brostade henne på gången så trampa hon runt fram och tillbaka och brydde sig inte alls om att jag stod där så jag fick hoppa undan varje gång hon kom farande. Men precis som Rickard sa, så blev hon jättelugn och stilla så fort selen kom på. Då rörde hon sig inte alls.
Johan körde henne första turen och jag filmade och tog kort på min nya stjärna :)
Jätteduktig tjej och så otroligt fin hon är!! Johan körde 1 mil med henne ca.

När vi var klara med henne så släppte vi henne och Caspadia i den nya hagen. Johan tog Blackie och körde henne 1 mil också.

Än så länge är jag nöjd med hästen. Blev ju inte som vi tänkt direkt. Bara ta med en häst hem så utan att tänka knappt :) Men hon verkar vettig måste jag säga.

Nu är det en lilleman som vill ha gröt och sova... Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: Johan

Kommer att å bli bra detta ska du se :D

2011-11-06 @ 18:25:04
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/
Postat av: t

grym blogg!

allt bra med dig? ;)

2011-11-06 @ 20:01:21
URL: http://tinahofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0