ENGSÄTTRA

Idag när vi skulle ta in hästarna från hagen så var Engsättra på bushumör igen.
När jag öppnade nedre tråden och skulle gå in så kommer hon i full galopp och springer rätt under fjärdergrinden. Sen vänder hon och springer in igen och börjar jaga dom andra så vi höll aldrig på att få tag i dom.
Sen när vi hade alla 3 hästar så skulle mamma öppna fjädergrinden, och släpper den så den flyger ihop och hästarna blev ju livrädda och slet sig och sprang runt i hagen. Tog jättelänge innan jag fick tag i Engsättra sen. Men till slut fick jag tag i henne och hon ledde mej hem till stallet. Caspadia gick själv först, sen Engis med mej släpandes efter och sen Blackie & mamma.

Då frågade jag mej själv ännu en gång; vad ska jag med dessa kallblod till??





Men sen när hon kom in i boxen och lugnade ner sig och började kela så tänkte jag;
vad skulle jag göra utan dom??

Kommentarer
Postat av: Dedde

Har ni ström i ? eller bryr hon sig inte i stömmen?, en sån kallblod hade vi hemma förut hon bara sprang igenom tråden brydde sig ingenting, tills vi hängde en "lek kedja" där man sätter i grimmskafet, sen fick hon sig en smäll av strömmen, sen gick hon inte ut nå mer hos oss iaf..^^

2011-11-16 @ 21:10:22
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0