Ridning

Idag fick Frilla vara ute på en mysig ridtur i skogen. Hade sällskap av mamma och Blackie.
Som vanligt stod vi och tjaffsa med Blackie innan mamma till slut kom upp på hästskrället.... Då känns det gött att min Frilla är så snäll och inte tar ett steg fören jag sitter i sadeln.
Frilla älskar att vara ute i skogen. Tycker båda hästarna var lugna och avslappnade idag.
Idag var det blandad terräng! Frilla gick genom vatten till knäna, snö långt över knäna, backar upp, backar ner, gräsunderlag.... Nyttig tur med andra ord. Frilla sprang genom vatten med lite is på, så Blackie blev jätterädd, haha. Blackie gick såklart bredvid vattnet men Frilla ska alltid gå i vattnet! Det tycker hon är kul!
Älskar min häst.
vet att det säkert är många som tycker jag borde sluta rida snart.... och jag har tänkt det också.... snart... =) nästa vecka... men jag rider ju som sagt endast lugna skogsturer...
Frilla iklädd sin lädergrimma hon sprang in på istravet förra helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0