Lite om starterna...

Eftersom jag vet att några som följer min blogg gör det för att se hur det går för hästarna, så tänkte jag uppdatera lite. Allt har jag säkert skrivit förut... Men men...
På tisdag ska vi till Momarken med Frilla. Min vän Ulrika ska köra. Hon har kört två lopp med Frilla vilket har resulterat i 4:e och 2:a plats.
Nu på Momarken ser det tyvärr ut att bli svårt för lilla Frilla. Var faktiskt många bra hästar med. Och Frilla har ju inte gått så snabbt i år. Men vi får hoppas hon kan fixa sista pengen iaf! Då blir jag glad. Ska byta skor på henne på måndag så kanske det finns någon sekund att hämta där.
På fredag ska vi till Åmål med Ritz Afrodite och Frilla. Frilla startar i lopp 1. Är väldigt fint lopp för henne. Men hon galopperar ju bort placeringar i varenda lopp nu på slutet så vi får hoppas Berglöf kan hålla henne i trav runt om så borde hon få pengar iallafall, när det är så lite hästar med. Synd det blev så tätt mellan starterna bara. Men blev lite ändringar i planeringen.
Ritzan har spår 2 bakom bilen, kort distans. Ska bli mycket spännande att se hur hon går på kort. Hon går ju bra när hon har bra spår tycker jag, när hon får vara med där framme från början. Johan kör henne själv =)
På lördag är det sista istravet i Årjäng, och Linde Ricka ska anmälas dit. Hon behöver träningen på banan med andra hästar. Så nåt pris blir det inte där, utan vi får hoppas hon sköter sig liiiite bättre än sist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0