Sättrans Stuteri

I onsdags åkte jag, mamma, Margareta och Sebastian med Caspadia till Vintrosa som ligger strax före Örebro.
Vi skulle till Rickard och Camilla på Sättrans Stuteri.
Caspadia ska betäckas med S:t Göran. Samtidigt passade jag på alla kolla på massa fina ettåringar som Rickard har. Man blir ju inte lite sugen på att ta med sej alla hem :) Mest fastnade jag för Sättrans Mini Rick. Mini som hon kallas, är efter Saras Tofte.
Rickard har även Gentleman där för avelsarbete. Det var verkligen en riktig kelgris till häst!

Här kommer lite bilder. Har försökt komma ihåg vilka det är på bilderna. Hoppas det är rätt, annars får nån rätta mig om jag har fel! Men jag tror det ska stämma... :)



S:t Göran spanar in Caspadia


Gentleman, jättetrevlig och snäll hingst!


Ett kallblodsföl efter Skaffer Brunen och undan Freja Rick tror jag! Inte säker men...


Här är det massa ettåringar (samt två ridponnys)


Sättrans Mini Rick. Gör ingenting om nån köper henne till mig!


Linde Lilla My, efter Viggo N.O och u. Lindetjejen


Linde Lilla My har samma mamma som Linde Ricka (min)





Här är Caspadia i hagen. Hon fick gå med en ettåring så länge i väntan på mötet med Göran.


På hemvägen var vi inne på Hööks och jag köpte lite roliga grejer.


Sebastian va jättesnäll hela dagen!





Det var en väldigt trevlig dag! Ser fram emot när jag och Johan ska hämta hem Caspadia igen.

Kommentarer
Postat av: Johan

Många små kineser där minsann ;)

2011-06-27 @ 08:13:47
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0