Black Hot Mama

Igår körde Johan Blackie!!!! Det gick bra!!!

För att göra en lång historia kort: Blackie har sparkat mig ur vagnen två gånger och varit väldigt svår att köra. Därför är hon inte körd på ett år, jag gav upp efter sista gången  jag blev ursparkad och hästen gick omkull å blev liggandes på backen.



Men idag tog vi tag i saken igen.

Väldigt nervös häst. Vi fick inte in nånting i öronen och ingen hätta heller. Gick inte.
Rädd för allt. Skummade i munnen och tuggade hela tiden.
Men ganska snäll att sela på. Vi satte check för att hon inte skulle kunna få ner huvudet, och slagrem såklart. Checken va så lång det gick. Den skulle ju bara hindra att hon fick ner huvudet för mycket och fick mer kraft att slå....

Jag släppte lös henne och vi hann bara utanför dörrarna så började hon slå och hoppa runt och stegra sej, men hon gav sig ganska snabbt och sen var det bara köra iväg. Lite lätt i röven ibland men slagremmen gjorde ju sitt.

När vi kom hem igen var hästen jättelugn och avslappnad. Tror hon också var nöjd.

Så vi är nöjda och nu har vi (Johan) en till att träna.


Lugnet före stormen....


Här går det bra....

Arg hon ser ut... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0