Onsdag

Idag har varit en jobbig dag för jag har inte varit pigg och har haft huvudvärk av och till...

Var uppe på lab imorse och lämnade prover.

Har inte gjort så mycket. Vi var hos pappa förut och Johan hjälpte han bära upp den nya tv:n han köpt och så fick vi den gamla :)

Sen handlade vi mat och hämtade ungen på dagis.

Gjorde korv stroganoff och ris till middag men Izabella ville inte äta det utan hon ville ha rester av fiskgratängen som hon älskar. Så det fick hon. Och så lite glass till efterrätt.

Sen lekte vi på hennes rum lite, och sen fick hon ta sitt kvällsbad.
Och nu sover hon!

Måste bara säga att när det gäller att lägga sig på kvällen så är Bella jätteduktig. Vi borstar tänderna, sätter på pyjamas, sen säger hon godnatt till Johan och sen får hon sin "nuttis" och napp (som hon ska sluta med snart!), och sen följer jag henne upp till sitt rum och bäddar ner henne och säger godnatt och sen går jag ner igen.
Så somnar hon tyst och snällt och jag hör inte ett ljud ifrån henne på hela kvällen. Ibland vaknar hon till mitt i natten men det blir mindre och mindre.

Rutiner ska det va! Och att barnen lär sig att det är ingen idé att försöka få va uppe längre när föräldrarna säger att det är läggdags, utan det är lika bra att va tyst och somna :)






Hade problem med Izabella förut då hon vägrade somna själv och det tog flera timmar och hon kunde absolut inte sova i egen säng.

Är glad att vi kom ifrån det nu för det är verkligen underbart att kunna lägga henne vid 7 och hon somnar tyst och snällt.

Speciellt nu när jag har ont i huvudet och sånt. Eller när jag har mycket att göra efter hon somnat.

Sen när morgonen kommer är en annan historia :)

Hur har ni det??


Kommentarer
Postat av: Johan

Maten du gjorde idag var kanon god =)



Och det där med Izabella att det tog flera timmar att lägga henne fick ett hastigt slut när pappa dohan kom in i bilden ==) Men nu är hon faktiskt jätte duktig på kvällarna med att lyssna på när det är läggdags =) Inga protester utan sköter sig kanon fint =)

2011-01-12 @ 19:47:50
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/
Postat av: Amandushanne

I like this site. Keep it up!

2011-11-18 @ 14:12:47
URL: http://amandushanne.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0