Tisdag 22/2-11

Nu är äntligen kvällen här! Izabella sover som en stock... Hon har masat hela dagen, både hemma, på dagis och hos mormor. Hon har åkt spark med Johan och varit ute och lekt.

Jag jobbade till 13, sen åkte vi till L-fors. Fick varsin semla när vi kom dit =)

Sen stack jag och mamma ut med Frilla & Blackie :) Dom svarta hästarna!

Måste berömma Frilla för att hon är sååå snäll mot mig och står helt still när jag ska gå upp, även fast det tar lite längre tid nu än förut när jag va smal =) Och hon är så snäll när jag rider. Henne kan man lita på!
Blackie va väl tvärtom när mamma skulle sitta upp hörde jag av Johan. Hon står aldrig still och det är väl knappt man kommer upp....

Men i skogen gick det bra iaf när vi red. Djup snö, branta backar både upp och ner så det blir mycket klättring. Nyttigt för hästarna det.

Skulle vilja ta ut Ricka på den rundan men henne rider jag nog inte när jag är gravid nåt mer och specillt inte där för hon kommer väl stå på näsan och rulla utför alla branta backar. Hon är inte världens smidigaste häst precis.

Tog lite genomgång och stretching av Frilla efter ridturen sen. Bytte även ut två söm bak.

Dags för skoing och veterinär nu!
Frilla behöver skos runt om och Ricka ska ha spruta av veterinären och Frilla ska väl böjas tänkte jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0