Sebastian

Ja, här går det undan minsann!
Imorse vid 5 tiden vaknade jag av att jag hade lite ont i magen. Misstänkte att det var värkar, men dom gjorde inte speciellt ont.
Väckte Johan lite före halv 7 tror jag och sa att vi får nog åka in idag.
Helt plötsligt började värkarna komma med 4 minuters mellanrum och gjorde ondare och ondare.
Johan körde Bella till sin farmor och sen hämtade han mig. Vi drog och tankade bilen och kl 7.47 lämnade vi macken och gav oss mot Karlstad i en jävla fart. Värkarna kom med 3 minuters mellanrum och gjorde så ont så jag nästan rev hela bilen. Vattnet gick lite före Grums också så jag tänkte att detta hinner vi aldrig. Kände hur det tryckte på neråt....
Klockan 8.45 var vi inne på förlossningen. Där var det bara slänga sig i säng och trycka på. Efter 3 krystvärkar kom han utfarandes! Klockan 9.05 föddes han.
Så jag hann inte få bedövning eller nånting trots att jag tjatade om det, men det fanns ju ingen tid till det när huvudet nästan va ute!

Det gick snabbt kan jag lova. Vi hann ju knappt reagera...

Eftersom allting gick så fort och bra så bestämde vi oss för att åka hem efter läkarbesöket, som gick bra det med.
Så vi åkte väl därifrån vid 16 tiden tror jag!

Så nu är vi hemma hos oss. Bella har träffat sin lillebror och vi har haft besök av mina föräldrar.
Nu ligger lillen på soffan och sover...



Han fick namnet Sebastian. Vägde 3600 gram och var 52 cm lång!
Född 28 april 2011, kl 09.05



Kommentarer
Postat av: Marika

Grattis Jenny =) Han är ju jätte vacker. Kul att det gick bra:) Glad för eran skull. Kram marika

2011-04-29 @ 16:38:10
Postat av: Elisabeth

Ja det kan man kalla snabba ryck! Jag som "hållt koll" i bloggen flera gånger om da'n för att se om det hänt nåt missade ju alltihop då jag inte kollade just den da'n!



Skönt att slippa gå över och skönt att behöva vara på sjukhuset längre än nödvändigt! Vi hade också tänkt oss tidig hemgång men det fick vi ju inte eftersom jag hade lång vattenavgång utan värkar så vi blev kvarhållna för observation i 3(!) dygn! Skitdrygt när allt egentligen är bra och man bara vill komma hem!



Hursomhelst är han jättefin!



Stort grattis igen! Kram Elisabeth

2011-05-01 @ 19:39:41
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Jenny Eklund Wennergren

vad fin han är och vad stor han är :)

grattis :)

2011-05-01 @ 20:59:52
Postat av: Anette...

Grattis så mycket i efterskott, Jenny / faster

2011-05-17 @ 23:12:35
URL: http://anazon.blogg.se/
Postat av: faster

Alltså: du fick honom alltså på beräknad dag.

2011-07-10 @ 09:25:28
URL: http://anazon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0