ruckbart

Ja, då var vi hemma igen.
Var på mvc för att se om bebisen fixerat sig. Men det hade den inte gjort men den hade sjunkit ännu längre ner så huvudet var ruckbart iallafall. Sist gång var det fortfarande rörligt.
Men hon sa att den kommer nog inte fixera sig innan värkarna sätter igång... Brukar va så för omföderskor tydligen. Men Izabella va aldrig fixerad i förväg heller. Tror jag var på mvc 5 dagar för hon föddes och då var huvudet ruckbart också...
Känns som en evig väntan.... Känns just nu väldigt långt bort... Tråkigt det här, att vänta och inte veta när det sätter igång.

Med Izabella så kände jag ingenting i förväg alls, jag bara började få värkar helt plötsligt, sen gick slemproppen å sen var det i full gång! Minns att jag satt uppe en stund på kvällen och väntade, sen tänkte jag att det blir ingenting nu heller, och sa gick jag och la mej. Kl 00.20 kände jag första värken sen ca en timme senare gick slemproppen. Kl 7.30 kom vi in på förlossningen, vattnet gick vid 10 tror jag, kl 15.10 var Izabella född! 3800 gram och 52,5 cm lång var hon! 6 dagar efter beräknad förlossning föddes hon! 26 januari 2008.

Här är några bilder från när Bella va nyfödd ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0