Kall dag!

Idag fick vi låna bil av Tony, så vi tog oss ut till hästarna. Köpte med extra guldskor ifall någon skulle tappa, men dom har faktiskt suttit bra nu! Frilla tappa ju sko 1 vecka efter hovslagaren varit där, så då fick jag slå på den själv å nu jävlar verkar den ha frusit fast :)
Köpte med spån och Hippo foder ut också.

Igår satt jag här och smörjde selen å ena huvudlaget.. Blev som nytt, köpte ett nytt smörjmedel som jag inte haft förut, och det var verkligen jättebra!



Tränade hästarna också såklart! Jag red Linde Ricka. Var knappt ja kom upp på henne med alla vinterkläder, och så är jag väl inte så smal längre heller...
Johan körde Frilla!




Fan va kallt det var!!! Mest om fötterna.

Sen fixade vi klart i stallet och åkte hem..

Izabella är med sin pappa nu... Hon kommer väl snart hem, och då ska hon få ett skumbad :) Funderar på om jag också ska ta mej ett sen.


Hejdå!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Snacka om kallt väder när pälsen (för det heter det väl på hästar också väl...?!) fryser....

2010-12-02 @ 19:42:41
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0