Goooood mooorning

Sitter här med en liten Baus i knät som väntar på att vattnet till gröten ska svalna lite. Nykokt!
Inatt sov han lite oroligt så jag har varit vaken en del. Kl 4 fick han välling. Men sen sov han igen till strax före sju.
Idag går hästarna i hagen här hemma. Ska ta dom till den nya hagen efter jag kört Engsättra. Lathet kallas detta.

Ska även införkaffa reflexgrimma till Engsättra. Om hon ska hålla på å smita från hagen och kanske springa ut i vägen. Då är det bra med en reflexgrimma. Kanske köper en till Frilla också men dom andra hästarna får nån annan köpa till =) Jag är inte rik!

Men det inte va såna gula fula utan såhär ska dom se ut:


Hööks, 139 kr!



Dessa reflex grejer från Hööks var också i Jenny-stil! Snyggt tycker jag!


Ridtäcke med halsring 499 kr, boots 99 kr, damasker 199 kr.




Bootsen funderar jag också på att köpa faktiskt.... Men grimman i första hand, tycker den är skitsnygg! Blir nog 2, så båda mina kallblod har!


Viktigt att ha reflexer när man är ute i mörkret tycker jag! Jag använder reflexväst och hästarna brukar ha reflexer på benen. Ibland har Frilla reflex på svansen.

Men nu brukar jag inte va ute så himla ofta i mörkret utan jag tycker det är skönt att få gjort allting på dagen.



NU blir det frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0