Linde Ricka

Linde Ricka kom hem till oss som 3 åring, 26 juni 2010 blev hon hitkörd av Rickard o Camilla.

Det fösta jag gjorde va att hoppa upp barbacka i hagen. Ingen reaktion. Sen red jag henne några dagar senare. Vi va på banan, försökte kvala 26 juli men hon va halt så vi fick ordna friskintyg och spruta henne i ett knä.

Hon deltog i två istrav. 7:a i det ena på 47,7. Det andra minns jag inte men hon va sist eller diskad tror jag!

Provlopp var hon med i hela våren i år, gjorde det skapligt bra faktiskt men blev inte snabbare direkt men travet ändrades och blev finare.

Jättesnäll häst att köra och rida verkligen, snäll mot barn. Lite småsur ibland och vägrade gå på transporten och sånt... Jagade Frilla och bet henne...

Försökte kvala henne igen i oktober i år men hon gick för sakta så det gick inte då heller...

Så då beslutade jag att lämna hem henne igen. Den 5 november körde vi hem med henne.


Men alla tyckte om Ricka tror jag!


image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0