Hästarna

Nössemark
I torsdags var vi, som ni säkert vet, iväg och fick skott Frilla och fixat hålet i hoven med gips och sulor och silikon.
Det var även bra sa han att hon gått utan skor nu ett tag så han såg hur hon slet hovarna naturligt, och skodde efter det. Sen skulle han ju egentligen provköra och sko därefter men eftersom hon var lite halt så gick ju inte det så vi ska tillbaka igen om några veckor. Men han verkar kunna en del och det var lärorikt och jag är så tacksam för att vi fick komma!
Jag frågade va jag skulle göra om hon fortsatte halta trots att hon fått skor m.m. Men han trodde hon skulle bli bra nu, och mycket riktigt. Imorse var inte hästen halt längre. Va mycket bättre redan igår.

Simträning
Igår var jag och Frilla och simmade lite "intervaller" som  vi kallar det. Vi simmar inte allt på en gång utan simmar en liten bit sen går vi på grunt sen ut i det djupa och simmar igen. Hon blir så flåsig efter en liten tur :)
Vi har fått in en bra teknik nu, haha. På bilderna kan det så ut som att jag sitter kvar på ryggen när vi simmar men det gör jag inte. Jag håller i manen med tyglarna i handen och flyter med. Fast inte på sidan utan jag kan flyta ovanför henne typ. Sprattlar med benen gör jag också =)
Både jag och Frilla älskar detta :) Härlig känsla, det känns som vi flyger!

Linde Ricka
Även Linde Ricka fick sej en träningstur igår på åkern som vi får köra på! Har glömt att visa bilder från när Johan körde där i tisdags!
Synd att inte fegisen vågar simma... Hon får nöja sig med galoppträning samt körning...

Här kommer lite bilder då!

Vi börjar med det jag skrev om först. En tur till Nössemark.








Kallblodsföl :) undan Bolfrökna om jag inte minns fel





Bilder från simträningen!





Linde Rickas träning


Här är det tydligen svanshållare på vagnen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0