Bra travdag.

Kl ringde 6 idag men gick upp 7! Fodrade, tog ut, mockade å gjorde klart samt packade! Kl 9 rullade vi mot Arvikatravet för provlopp med Soraya.
Hon skulle vara med i 30 tempo men där var det inga hästar med så det fick bli 25 tempo.
Hon drog till med en galopp efter 300 meter ungefär, stillastående innan hon ställde sig i trav (som vanligt).
Sen gick hon felfritt och kom in på 25,8.
Först gången på banan sen juli. Stått skadad en del i sommar.
Kval närmar sig. Såg fin ut.

Sedan var det hem och lasta om och åka till Färjestad med Gländerville som skulle testa montékvala.
Nyss börjat rida henne hemma och aldrig ridit på banan med henne så vi körde en chansning.
I provstarten i värmningen körde jag 20, efter svängen drog jag på i 14 i 200m. Kändes bra.

I kvalet fick vi dödens, sen lät jag henne bara hänga med där, kändes pigg och bra. Varvade på 19. I sista sväng kom lite mjölksyra med hon kämpade till mål och kom in som trea på 21,6! Mycket nöjd. Endast 20.000 på kontot.

Det första hon gjorde när vi  var på väg för att värma var att snubbla omkull så jag ramlade fram å satt på hennes huvud, när det var på marken. Följde sedan med upp igen när hon reste sig haha :)
Gjorde illa tummen och knäckte kroken till checken.

Soraya:



Gländerville






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0