Veterinär

Idag hade jag med hästarna när jag jobbade så dom fick sig en genomgång.

Svarten har jag haft problem med att han har börjat hoppa i början av loppen. Annars är han super fin! Travar bra och allt. Håller på med munnen en del men där va det inget speciellt. Raspade lite.
Benen var okej. Si leden trodde han att det var problem med dock.

Ruby blev behandlad i alla kotor och hovleder. Drog ut två lösa tänder. Hon har precis bytt ut några tänder.

Ruby märkte jag här nu efter att hon åkte på stryk av engis att hon inte var fräsch. Men nu hoppas vi hon blir bättre :) hon skötte sig utmärkt!
Svarten däremot hängde sig i kedjorna ett antal gånger och blev väldigt arg på veterinären när han grejade i munnen. Sen var han sur resten av dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0