Momarken

Ja vart börjar man??

Fin värmning, va jättenöjd! Kändes kanon.

I defileringen skentrava hon förbi alla å sen skena tillbaka för att göra provstart (är ju lite annorlunda på Momarken då man defilerar i rätvarv, rider tillbaka till starten å gör provstart å sen rider tillbaka till starten igen för att volta).
Iaf så skentrava hon fram å tillbaka å jag höll på att preja ner alla andra. Fick sick sacka mellan hästar för hon stannade inte.
Värsta jag varit med om.
Gjorde provstart i 14 tempo (hade inget att säga till om).
Sen efter det så gick hon och ryckte ner huvudet så jag höll på att ramla av, flera gånger.
Voltade bra men låg på!! Fick kanonstart och öppnade snabbast på volten och satte iväg men innan första sväng gick de över i galopp och då började helvetet... För andra gången.
Trodde seriöst att min sista stund va kommen. Men fick stopp precis innan grinden å när vi kom av banan va det lugnt...
Lite för pigg och huvan skulle suttit i loppet också.


Kommentarer
Postat av: Runa Fans

Kanonfin häst, vad gjorde du med henne för att hon skulle bli sådan ? hahaha

2013-05-15 @ 10:49:34
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vad synd att hon blev så övertaggad :/

2013-05-15 @ 12:38:39
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0