Grimmor

 
Tänkte göra ett inlägg om grimmor. Varför då? Jo för det är en sån där grej som jag bara köper å köper även fast jag har hur många som helst.
 
Jag gillar grimmor, det är som kläder. Hästarna ska ha olika grimmor att välja på.
När man åker och tävlar så har jag fingrimmor.
Hemma i hagen så har dom vanliga hemma grimmor.
På sommaren när det är fint så kan dom ha lite finare grimmor i hagen. Nu när det är mörkt så kör jag med reflexgrimmor! Men ibland går dom utan. Men det är bra med grimma på Engsättra då hon kan rymma ibland...
När jag får en ny häst brukar jag köpa ny grimma till den.
Alltid när man får hem en häst så har dom så fula grimmor. Vet inte om det bara är så, eller om det är medvetet att man skickar med sin fulaste grimma med hästen =)
Jag brukar skicka den grimma som hästen kom i. Jag minns vilka grimmor det är. Eller så tar jag en av mina fulaste =)
 
 
Denna grimma köpte jag till Svarten för att han har varit så duktig =)
 
Dessa två reflexgrimmor är det jag har... Den rosa är skit bra, med självlysande ringar :)
 
Denna fölgrimma hänger hemma i stallet...
 
Här är en svart nylongrimma med blått över nosen där det står Vältränad =) Passar svarten tycker jag! Det är en lite finare hemma grimma....
 
 
Engsättras fingrimma....
Min enga julgrimma... Används flitigt i jultider!
 
Lädergrimmor! Vet inte hur många jag vunnit på bygdetrav! Men jag kör alltid: Svart häst-svart lädergrimma! Brun häst-Brun lädergrimma. Inte tvärtom.
Denna grimma fick engsättra när hon klarade kvalet. Tyvärr är den inte lika snygg längre då den är flitigt använd hemma i hagen.
Frilla använde ofta denna svarta grimmar med strass på. Även svarten har använt den...
 
 
 
 
Så nu har jag visat en del.... Shoppar oftast grimmor på hööks.
 
Här kommer några grimmor som jag gärna skulle vilja ha! Alla är från hööks.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0