Summering av lördagen

Ja va har vi gjort idag. Lekt, ätit, lekt, ätit typ! Varit ute hos hästarna, gått runt i leran, nästan ramlat. Eller ja sebastian har ju ramlat massa gånger men inte jag! Bara nästan.
Red lite dressyr på engis vid 17.30 å då såg ja fan inte ett skit. Ungarna stod på altanen å tittade på.
Sen satt sebastian på engsättra. Så skulle izabella sitta sen sa hon. Bär jag lyft upp henne en bit så hon skulle slänga över benet så stegra sig hästen å izabella ramla av och hästen smet.
Nej då. Ett litet skämt.
När jag lyft henne en bit så skrek hon HJÄLP HJÄLP! Å då lyfte jag ner henne på backen. Så sa jag att hon får rida imorgon. För skriker man så när man är på/breve hästen så får man inte rida. (Hon behöver inte veta hur jag skriker i lopp).

Hon är snäll engsättra. Barnen kan klänga å klättra på henne utan att hon bryr sig. Sebastian blev skit sur när han fick gå ner från henne.

Nu ska jag fixa kvällsmat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0