Kvällen

Sådär då har jag nyss varit och fixat hästarna för kvällen.
Tur jag är här och sköter om dom, annars skulle dom gå utan mat :)
Dom får väl en chock om Johan skulle råka gå ut och fodra en morgon! Haha.

Svarten fick bandage fram. Får se om dom sitter kvar imorgon, för dom sa att han brukade bita på dom om han hade under natten.

Roger Walmann trodde inte att lindade ben hade nån funktion.
Det enda det var bra för, det var att tjejerna (för det är nästan bara tjejer som lindar ben) tog ut hästen och lindade och pysslade. Och det är ju bra för hästens psyke, att bli ompysslad.
Även KG Holgersson sa att lindade ben inte var bra. Ben ska vara kalla. Inte värmas med lindor.

Hmm. Vad tror jag om detta då.
Jag lindar ben. Det gör jag för att öka blodcirkulationen, och det är ju det som håller bort svullnader och läker... Blodcirkulationen alltså.
Men även för att jag tycker om att pyssla med allt med hästen :)
Men jag lindar inte varje natt.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: L

Jag tycker det är bra. särskilt före start så att senorna blir varma.

2012-11-18 @ 21:15:13
Postat av: Anonym

Lindar alltid efter träning och om dom av någon anledning skulle vara extra behov av det :-)

2012-11-19 @ 08:05:02
URL: http://angelicaklockar.blogg.se
Postat av: Anonym

Lindar alltid efter träning och om dom av någon anledning skulle vara extra behov av det :-)

2012-11-19 @ 08:10:49
URL: http://angelicaklockar.blogg.se
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Jag lindar sällan benen, bor ju 1,5 mil från stallet och har inte körkort, och mamma och hennes sambo är inte så sugna på att ta av lindor åt mig på morgonen.
Men lindar om dom skulle vara svullna i något ben.

2012-11-19 @ 22:05:53
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0